Mogę zamówić jeszcze logo na grill i brelok?
[O2] Wybór auta z salonu: która będzie najtańsza w eksploata
Zwiń
X
-
[O2] Wybór auta z salonu: która będzie najtańsza w eksploata
Witam,
po ponad 10 latach bezawaryjnej eksploatacji Skody Octavii I 1.6 AEE przyszedł czas na zmianę - mój tata właśnie rozgląda się za Skodą Octavią II i ma mętlik w głowie jeśli chodzi o silniki... 1.2 i 1.4 na papierze wyglądają bardzo dobrze, ale boi się o trwałość. Może lepiej więc wybrać 1.6?
Planowany czas eksploatacji: 10-12 lat.
Planowany roczny przebieg: 10.000 km (maksimum myślę 15.000).
Kryteria: jak najmniejsze zużycie paliwa i koszty eksploatacji.
Czy ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami i jest w stanie powiedzieć, który będzie najcichszy?
Wersja to ma być jakiś miętusek + kilka dodatków. Cenowo w grę wchodzą tylko i wyłącznie te trzy silniki.
Auto będzie kupowane w Lublinie, ale może ktoś zna miejsce, gdzie można wynegocjować lepsze rabaty? W grę wchodzi też Wawa (ja mam salon pod nosem na Modlińskiej).
Pewnie powtarzam temat
ops: ale będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.
Pozdrawiam,
nemi
PS. Jak coś, to pewnie będzie do sprzedania dotychczasowa - pierwszy właściciel, ok. 160.000 km przebiegu, grudzień 1999 r., 1.6 75 KM, golas (tylko centralny zamek, alarm, 1 poduszka, ABS i alarm), srebrny metalik, instalacja gazowa SGI. Użytkownik - jedyny - ma 48 lat, prędkość z jaką porusza się auto to 90-100 km/h.
-
-
Zamieszczone przez nemipo ponad 10 latach bezawaryjnej eksploatacji Skody Octavii I 1.6 AEEZamieszczone przez nemiPlanowany czas eksploatacji: 10-12 lat.Zamieszczone przez nemiPlanowany roczny przebieg: 10.000 km (maksimum myślę 15.000).Zamieszczone przez nemi1.6 75 KMOjciec zadowolony z aktualnego auta?Zamieszczone przez nemiprędkość z jaką porusza się auto to 90-100 km/h
Jeśli tak, to "lepsze jest wrogiem dobrego"
JA trzymałbym się 1,6.
i to ZDECYDOWANIE w tym przypadku.
IMO wszystkie podobnieZamieszczone przez nemiCzy ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami i jest w stanie powiedzieć, który będzie najcichszy?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Postaram się odpowiedzieć ASAP.Zamieszczone przez kontakt.pljaka cena?Zamieszczone przez nemiPS. Jak coś, to pewnie będzie do sprzedania dotychczasowa
A jeśli chodzi o obecny 1.6, to silnik jest wystarczający dla tak niewymagającego użytkownika jak mój szanowny rodzic
.
Ale... W teorii silnik 1.2 spala średnio o 1.7 litra mniej na 100 km! To daje jakieś 800 zł oszczędności rocznie - czyli darmowy serwis
. Warto?
1.4 turboZamieszczone przez szkodanemi, możesz uściślić o który 1,4 chodzi, ale mojego zdania to nie zmienia.
PS. Dzięki za pierwsze odpowiedzi!
PS2. Ktoś na forum sprzedaje Skody, prawda? Niestety rzadko na forum bywam i nie bardzo kojarzę
. Może da się kupić taniej?
Komentarz
-
-
Musisz pomyśleć również o tym, że silniki z turbo wymagają trochę więcej uwagi podczas eksploatacji. Jak nie zadbasz musisz liczyć się z naprawami. Ale pewnie mają lepsze przyspieszenie. Co do tego co podają w katalogu w tabelce spalanie trzeba troszkę podchodzić z rezerwą - przynajmniej w eksploatacji miejskiej.AniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

Komentarz
-
-
Świadomość eksploatacji turbo jest odpowiednia - tu bym nie widział problemu.Zamieszczone przez aniam111Musisz pomyśleć również o tym, że silniki z turbo wymagają trochę więcej uwagi podczas eksploatacji. Jak nie zadbasz musisz liczyć się z naprawami. Ale pewnie mają lepsze przyspieszenie. Co do tego co podają w katalogu w tabelce spalanie trzeba troszkę podchodzić z rezerwą - przynajmniej w eksploatacji miejskiej.
Jeśli chodzi o ruch miejski, to sprawę załatwi Fiat Cinquecento.
Komentarz
-
-
da się i to sporo, zajrzyj do giełdy i przyklejonych topików, bierzcie 1,6 a z upustu lepszy wypas i Tato będzie na pewno zadowolony.Zamieszczone przez nemiPS2. Ktoś na forum sprzedaje Skody, prawda? Niestety rzadko na forum bywam i nie bardzo kojarzę
. Może da się kupić taniej?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ja już kiedyś pisałem, że 1.2TSI ma w porównaniu z 1.6 znacząco lepsze osiągi, mniejsze spalanie, itp.... Do tego cena raptem tysiak więcej... nic, tylko brać... ale wstrzymałbym się jeszcze z rok aby zobaczyć, jak jest z jego trwałością w praktyce. I jeśli nikt nie będzie narzekał (zbyt mocno), to zdecydowanie warto wziąć ten 1.2TSI...Zamieszczone przez nemiA jeśli chodzi o obecny 1.6, to silnik jest wystarczający dla tak niewymagającego użytkownika jak mój szanowny rodzic
.
Ale... W teorii silnik 1.2 spala średnio o 1.7 litra mniej na 100 km! To daje jakieś 800 zł oszczędności rocznie - czyli darmowy serwis
. Warto?
Komentarz
-
-
to rzecz oczywista, ale czy bedzie najtańszy w eksploatacji? nikt tego nie wie.Zamieszczone przez Agamek12Ja już kiedyś pisałem, że 1.2TSI ma w porównaniu z 1.6 znacząco lepsze osiągi
[ Dodano: Pią 05 Mar, 10 21:48 ]
albo 2Zamieszczone przez Agamek12wstrzymałbym się jeszcze z rok
do 3
żartuje, ale najtańszą i najpewniejszym wyborem będzie IMO wybór najprostszego.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
W sumie może być tak, że 1.2TSI spalając średnio około 1,5l paliwa mniejod 1.6i "oszczędzi" przez 10 lat około 2.000l benzyny, czyli jakieś 9-10k zł. Do tego jakieś 1000zł na ubezpieczeniu OC (bo ono zależy od pojemności). Więc można założyć, że jeśli nawet coś się popsuje, to kompensując wydatki na naprawy z oszczędnosciami i tak wyjdzie się "na swoje". Ale mimo wszystko poczekałbym chwilę aby poczytać opinie innych użytkowników motoru 1.2TSI...
Komentarz
-
-
nemi w sumie to polecam Ci 1.6 MPI szkoda że dopiero teraz myślicie kupić, ale może jeszcze teraz traficie coś z 2009 roku z 11 tys zł upustu, z tym przebiegiem i z myślą o 10 letnim użytkowaniu dołożyłbym gaz i myślę że byłbyś zadowolony. Sam mam taka Skodzinkę z LPG też kupiłem z myślą o 8-10 letnim użytkowaniu z tym że jako drugi samochód w rodzinie z przebiegiem do 15 tys góra rocznie. Na razie parę tysięcy na liczniku przy delikatnej jeździe przy mrozach jakie były mi pali 10-10,5 gazu i około 1,5 litra benzyny co jak dla mnie jest bardzo dobrym wynikiem, no chyba że nie lubicie gazu :roll: Ja mam 5 samochód na gaz od około 20 lat i nadal jestem za
OCTAVIA 2 FL MINT 1.6 MPI + GAZ Landi Renzo
CITIGO 1.0 MPI + GAZ Landi Renzo
PIŁEŚ NIE JEDŹ - JECHAŁEŚ NIE DZWOŃ
Komentarz
-
-
Na tą chwilę nikt Ci nie powie jak będą sie zachowywać silniki z rodziny TSI po 10 latach . Ogólnie po ok 1 roku eksploatacji masz mnóstwo informacji na forum ( wyszukiwarka ) Na pewno nie są to opinie miarodajne ,co do wyboru auta , ale coś niecos mozna sie dowiedzieć . Na pewno sprawdzoną jednostką jest 1.6 MPI , niestety jest to silnik starszej generacji ( co nie znaczy gorszy !!!! ) . Jezeli szanowny rodzic chciałby czasmi pobrykac radzę 1.4 TSI , jezeli jazda na emeryta stanowczo polecam 1.6 . Kompromisem byłoby zakupić Diesla ( tani w ekspolatacji i sprawdzony ) , lecz niestety drozszy w zakupie
Komentarz
-
-
A dlaczego wlasnie skoda? Tata kupuje znaczek na masce czy samochod? Moim zdaniem, nie kupi dzisiaj samochodu klasy kompaktowej z tak dobrymi materialami jak pod koniec lat 90, a nawet tak dobrze wykonanego. Dobre materialy mozna znalezc w autach klasy wyzszej (>50k eur) albo luksusowej (>100k eur), chociaz i tam w paru miejscach widac tanie plastiki.
Co do silnikow turbodoladowanych, to dzisiejsze turbiny sa bardziej awaryjne niz te montowane 10 lat temu. Kiedy przypomne sobie forum passata sprzed 7 lat, to pisano tam masowo o zawieszeniu wielkowahaczowym, zamkach, sprzegle, ale prawie nigdy o padajacych turbinach.
Komentarz
-
-
Gdyby kupował znaczek na masce, to nie wybrałby Skody :P. Po prostu na rynku nie ma auta z takim wyposażeniem, tej wielkości i za tą cenę, więc wybór jest stosunkowo prosty (przynajmniej ja takiego auta nie znam). Mając 100-120.000 zł można już trochę poszaleć, ale Skoda daje świetny stosunek wartości do kasy.Zamieszczone przez entrangerA dlaczego wlasnie skoda? Tata kupuje znaczek na masce czy samochod? Moim zdaniem, nie kupi dzisiaj samochodu klasy kompaktowej z tak dobrymi materialami jak pod koniec lat 90, a nawet tak dobrze wykonanego. Dobre materialy mozna znalezc w autach klasy wyzszej (>50k eur) albo luksusowej (>100k eur), chociaz i tam w paru miejscach widac tanie plastiki.
Zresztą tu nie chodzi o plastiki, tylko o święty spokój przez kolejne 10 lat - obecna Skoda okazała się tak bezawaryjna, że nawet ja się zdecydowałem na zakup identycznej (tylko młodszej i dobrze wyposażonej), chociaż to takie dziadkowe auto :P
Mamy i lubimy (obaj). Ja jeszcze nie miałem auta bez gazu (nie licząc Malucha).Zamieszczone przez METALLICAno chyba że nie lubicie gazu
Ale LPG raczej odpada - z naszych wyliczeń wynika, że instalacja zwróci się dopiero po ok. 60.000 km (uwzględniając +2 l LPG na 100 km i dodatkowy serwis). I zmniejsza bagażnik :]. Ale może przy tym 1.6 auto byłoby z instalacją - cóż, nie moja decyzja.
Upust 11.000 zł jeszcze jest i dlatego teraz właśnie robione są przymiarki do zakupu.
Komentarz
-
-
Ja też polecam 1.6 MPI. Silnik jest wystarczajaco mocny i totalnie bezawaryjny. Nie bierze oleju. Ma bardzo mocny dół i naprawdę jak na 1.6 ładnie przyśpiesza
1.2 TSI miełem okazje pojeździć. Była to skoda Yeti. Zbiera się dość ładnie, ale szału w prównaniu z 1.6 MPI nie ma. W dodatku nie bardzo wiadomo jak ten nowy silnik będzie sie sprawowował za 5-6 lat.
dlatego na dzień dzisiejszy proponowałbym wybrac 1.6 MPI.Czarny Elegance
Komentarz
-
Komentarz